Proszę czekać - trwa wczytywanie

Operacja w toku...

CGM EPORTAL PACJENTA

System rezerwacji pacjentów

Deklaracja dostępności

Spółka EMC Silesia prowadzi działalność:

Medyczną:
  • Leczenie szpitalne - Szpital Geriatryczny
  • Leczenie ambulatoryjne – Przychodnia EMC Silesia
Opiekuńczą:
  • Dom Opieki dla Osób Starszych – opieka całodobowa

Dyrektorem EMC Silesia jest Pani Anna Brzęska-Mikoda.


Spółka EMC Silesia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej ePortal Pacjenta.

O dostępności platformy mówimy wtedy, gdy wszyscy użytkownicy mają pełny dostęp do jej treści, mogą te treści zrozumieć, a wygodna nawigacja umożliwia logiczną i intuicyjną interakcję z platformą.

Informacja dla użytkowników z niepełnosprawnościami

  1. Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po platformie za pomocą klawisza TAB.
  2. Nawigacja jest przyjazna dla osób niewidomych dzięki wzorcowym tytułom podstron, porządkującej funkcji nagłówków oraz innym udogodnieniom wprowadzonym pod kątem czytników ekranów.
  3. W całej platformie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności. To pozwala na wygodną obsługę platformy np. użytkownikom z niepełnosprawnością ruchową czy w znacznym stopniu niedowidzącym.
  4. Jeśli link zewnętrzy przekierowuje na stronę zewnętrzną użytkownik jest o tym informowany. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
  5. Zadbano o kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  6. Staramy się, aby nasze treści były zrozumiałe, a sposób ich prezentowania wpływał na lepszą czytelność materiałów i pomagał w odbiorze informacji. Długie teksty dzielimy na akapity, stosujemy wyróżnienia. Cytaty i ważne informacje są odpowiednio wyróżnione.
  7. Zdjęcia i grafiki w platformie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
  8. Strona jest zgodna z technologiami wspomagającymi (np.: NVDA)

Podstawy dostępności cyfrowej

Dążymy do tego, by platforma spełniała wymagania zawarte w ustawie z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Rozporządzeniu Rady Ministrów Krajowe Ramy Interoperacyjności z 12 kwietnia 2012 r. Akty te wskazują, że serwisy publiczne muszą spełniać wymagania dostępności. Powołują się przy tym na specyfikację Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.0 na poziomie AA. Właśnie to opracowanie, przygotowane przez organizację World Wide Web Consortium (W3C) uznaje się za najważniejszy dokument objaśniający zasady dostępności.

Aspekty dotyczące dostępności platformy

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Szczegółowe informacje dotyczące platformy

  1. Język stron platformy - prawidłowo określony w kodzie strony.
  2. W tekście mogą znajdować się obce słowa, staramy się nie tylko je objaśniać, ale zaznaczać język, z którego słowo czy nazwisko pochodzi, by czytniki dla osób niewidzących poprawnie rozpoznawały te słowa.
  3. Tytuły stron - prawidłowo wdrożone w całej platformie; każda strona ma swój własny, unikalny tytuł, tworzony w oparciu o ustalony wzorzec.
  4. Konsekwentna nawigacja – wdrożona w całej platformie.
  5. Możliwość pominięcia bloków – zagwarantowana.
  6. Pułapki klawiaturowe – wykluczone.
  7. Nagłówki - prawidłowo wdrożone na stronie głównej oraz podstronach.
  8. Listy - prawidłowo użyte w całej platformie.
  9. Formularze (konstrukcja) - prawidłowo zbudowana i opisana wyszukiwarka i formularz do zgłaszania uwag.
  10. Formularze (informacja o błędach) - jeśli wyszukiwarka nie odnajdzie danego wyniku w platformie, użytkownik zostanie o tym poinformowany. Przygotowana jest strona 404.
  11. Linki - prawidłowo wdrożone w całej platformie; brak pustych linków, wprowadzone linki blokowe. Jasne informacja o konieczności otwarcia linku zewnętrznego w nowym oknie.
  12. Linki graficzne - prawidłowo wdrożone w całej platformie dzięki zastosowaniu linków blokowych i ustawieniu pustych tekstów alternatywnych.
  13. Nawigacja - spójna i logiczna w całej platformie.
  14. Ruch, animacje, banery - żaden element platformy nie miga w tempie szybszym niż 3 razy na sekundę.
  15. Skip links - prawidłowo wdrożone.
  16. Fokus oraz tabindex - prawidłowo wdrożone; każdy element nawigacji ma wyraźne obramowanie na aktywnym elemencie strony, a nawigacja za pomocą klawisza Tab jest logiczna.
  17. Kontrast tekstu do tła - wymaganie spełnione; w miarę możliwości staramy się także zapewnić alternatywę tekstową dla infografik.
  18. Rozdzielenie struktury i wyglądu - wymaganie spełnione; strony platformy są dostępne i czytelne po wyłączeniu obsługi CSS.
  19. Zgodność ze standardami – usunięto prawie wszystkie błędy składniowe HTML.
  20. Na stronie mogą pojawić się elementy takie jak mapy placówki, które nie są dostępne cyfrowo
  21. Kontrolka kalendarza po rozwinięciu może być niedostępna dla osób korzystających z klawiatury - zapewniono alternatywną możliwość wpisania daty.
  22. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-04-11

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz.U. z 2012 r. nr 0, poz. 526

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848

Dane kontaktowe

KATOWICE - SZPITAL GERIATRYCZNY IM. JANA PAWŁA II
Adres:
ul. Morawa 31, 40-353 Katowice
Kontakt:
telefon: (32) 256 81 49

e-mail: katowice@emc-sa.pl

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostęp architektoniczny

SZPIATL GERIATRYCZNY

W Szpitalu zajmujemy się leczeniem osób starszych tj. pow. 60 roku życia, wyłącznie w oddziale geriatrycznym. Przyjmujemy pacjentów tylko na planowe hospitalizacje.


Szpital Geriatryczny znajduje się przy ul. Morawa 31 w Katowicach. Aby skontaktować się z pracownikami Szpitala można: zadzwonić pod numer telefonu: tel. (32) 256 82 77 przesłać wiadomość elektroniczną na adres e mail: op.katowice@emc-sa.pl wysłać list papierowy na adres: Szpital Geriatryczny ul. Morawa 31, 40-353 Katowice.


Główne wejście do budynku Szpitala znajduje się od ulicy Morawa 31. Wejście prowadzi przez budynek „B” – tam zaraz przy drzwiach wejściowych znajduje się REJESTRACJA. Izba Przyjęć jest zlokalizowana w budynku „C” – na tej samej kondygnacji co REJESTRACJA. Oddział geriatryczny jest zlokalizowany w budynku „D”.


Przejście między REJESTRACJĄ a IZBĄ PRZYJĘĆ i ODDZIAŁEM GERIATRYCZNYM odbywa się wewnątrz budynków i jest pozbawione barier architektonicznych.


Przed wejściem do budynku „B” znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz stanowiska dla rowerów.


W holu wejściowym znajduje się wózek transportowy dla osób mających problemy z poruszaniem się – można go używać w celu przewiezienia pacjenta z np. z/do samochodu do/z środka budynku.


Pacjenci przywożeni do Szpitala transportem sanitarnym w pozycji leżącej mogą wejść do Izby Przyjęć wejściem przez budynek „C”, które jest połączone z IZBĄ PRZYJĘĆ korytarzem z szerokim polem manewrowania łóżkiem transportowym.


W kompleksie budynków szpitala znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych – najbliższa toaleta po wejście do szpitala przystosowana dla osób niepełnosprawnych mieści się przy IZBIE PRZYJĘĆ (budynek „C”). Toalety są oznaczone pomarańczowymi tabliczkami informacyjnymi.


W budynkach kompleksu szpitalnego (budynek B, C i D) korytarze i drzwi są odpowiednio szerokie, aby można było poruszać się po budynku na wózku inwalidzkim.


Oddział geriatryczny jest zlokalizowany na pierwszym i drugim piętrze budynku „D”. Przejście z IZBY PRZYJĘĆ na ODDZIAŁ GERIATRCZNY prowadzi wewnętrznym korytarzem między budynkami „C” i „D” a następnie windą na odpowiednio pierwsze lub drugie piętro budynku „D”.


Pracownicy rejestracji oraz pracownicy medyczni posiadają na wyposażeniu urządzenia do wzmacniania dźwięku mowy – proszę zgłosić potrzebę ich użycia, jeżeli nie będziecie Państwo wyraźnie słyszeć co pracownik mówi.


Kierownikiem Oddziału Geriatrycznego jest Pan Wojciech Mizera, lekarz specjalista geriatra.


Numery telefonów do Szpitala, a także więcej informacji o tym, czym zajmuje się Szpital znajduje się na stronie internetowej: Katowice - Szpital Geriatryczny im. Jana Pawła II


PRZYCHODNIA EMC SILESIA

Osoby chore i potrzebujące porady medycznej mogą zgłaszać się do lekarza w Podstawowej Opieki Zdrowotnej (dorośli oraz dzieci), Poradni geriatrycznej, Poradni okulistycznej, Poradni chirurgii ogólnej, Poradni urazowo–ortopedycznej, Poradni ginekologiczno-położniczej, Poradni neurologicznej, Poradni urologicznej, Poradni otolaryngologicznej.


Przychodnia EMC Silesia znajduje się przy ul. Morawa 31 w Katowicach. Aby skontaktować się z pracownikami Przychodni można: zadzwonić pod numer telefonu: tel. (32) 204 91 06 lub (32) 353 10 15, przesłać wiadomość elektroniczną na adres e mail: op.katowice@emc-sa.pl wysłać list papierowy na adres: Przychodnia EMC Silesia ul. Morawa 31, 40-353 Katowice


Główne wejście do budynku Przychodni – to jest budynku „A” znajduje się od ulicy Morawa 31. Wejście pozbawione barier architektonicznych znajduje się od strony wewnętrznego parkingu. Przy wejściu znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz stanowiska dla rowerów.


W holu wejściowym znajduje się wózek transportowy dla osób mających problemy z poruszaniem się – można go używać w celu przewiezienia pacjenta z np. z/do samochodu do/z środka budynku.


W budynku znajduje się winda łącząca parter z I piętrem budynku. Drzwi do widny otwierają się dwustronnie to znaczy innymi drzwiami wchodzi na parterze a innymi wychodzi na I piętrze i na odwrót.


W budynku Przychodni na II piętrze znajduje się toaleta nie w pełni dostosowana dla osób niepełnosprawnych.


W budynku Przychodni korytarze i drzwi są wystarczająco szerokie, by można było poruszać się po budynku na wózku inwalidzkim, jednak prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.


Pracownicy rejestracji oraz pracownicy medyczni posiadają na wyposażeniu urządzenia do wzmacniania dźwięku mowy – proszę zgłosić potrzebę ich użycia, jeżeli nie będziecie Państwo wyraźnie słyszeć co pracownik mówi.


Koordynatorem Rejestracji Medycznej w Przychodni jest Pani Monika Pencak.


Numery telefonów do Przychodni, a także więcej informacji o tym, czym zajmuje się Przychodnia znajduje się na stronie internetowej: Katowice - Szpital Geriatryczny im. Jana Pawła II


Informacje o publikacji dokumentu

  • Ostatnia modyfikacja: 2023-02-27
  • Pierwsza publikacja: 2022-08-01

Formularz kontaktowy

Formularz kontaktowy